Analysis of Consumer Decisions in Buying Fashion Products on Instagram (Case Study on Consumers in Kediri)
Keywords:
Consumer Decision, Social MediaAbstract
This study aims to examine how to analyze the decisions of adolescent consumers in Kediri in buying fashion products on Instagram social media. The method used is a qualitative method. This study resulted in the conclusion that consumers make decisions to purchase fashion products through Instagram, which are carried out according to their necessary needs. The factors that can encourage Kediri consumers to make purchase decisions for fashion products through social media are divided into two categories: internal factors and external factors.
References
Anang, M. (2018). Perilaku Konsumen (Sikap dan Pemasaran). Deepublish.
Arum Wahyuni Purbohastuti. (2017). Efektivitas Media Sosial Sebagai Media Promosi. Ekonomika, 12(2), 212–231.
Azwar, S. (2001). Metode Penelitian. Pustaka Pelajar.
Eddy Soegiarto K dan Mardiana, M. (2016). Perilaku Konsumen dalam Berbelanja Pakaian Wanita di Pasar Pagi Samarinda. Ekonomia, 5(3), 298–312.
Irwansyah, R. (2021). Perilaku Konsumen. Widina Bhakti Persada.
Iskandar. (2009). Metodologi Penelitian Kualitatif. Gaung Persada.
Kotler, P. (2004). Manajemen Pemasaran. Indeks Kelompok Gramedia.
Lexy J. Moleong. (2012). Metodologi Penelitian Kualitatif. Remaja Rosdakarya.
Mangiring, H. (2021). Manajemen Perilaku Konsumen dan Loyalitas. Yayasan Kita Menulis.
Mauludin, M. S., Saputra, A. D., Sari, A. Z., & Munawaroh, I. (2022). Analisis Perilaku Konsumen Dalam Transaksi Di e-Commerce. Proceedings of Islamic Economics, Business, and Philanthropy, 1(1), 109–123. https://jurnalfebi.iainkediri.ac.id/index.php/proceedings
Mulyatiningsih, R. (2004). Bimbingan Pribadi, Sosial, Belajar, Dan Karir. Gramedia Pustaka.
Ningsih, P. R. (2016). Analisis Keputusan Pembelian Produk Pakaian Wanita Muslim Melalui Media Sosial Instagram (Studi Pada Konsumen Wanita di Desa Kuryokalangan Kec Gabus). STAIN Kudus.
Nurrachmi, I., Maharani, D., Syahidin, S., Maulana, W., Nurhayati, Y., Sugiarto, M., Kosasih, K., Syairozi, M. I., Zunaidi, A., Putranto, H. A., Komarudin, P., Sudewa, J., Hasan, M., & Yusdita, E. E. (2021). Kewirausahaan Pola Pikir, Pengetahuan Dan Keterampilan. Widina Bhakti Persada.
Ristiayanti, P. (2004). Perilaku Konsumen. Andi Offset.
Ruslan, R. (2004). Metode Penelitian Public Relations dan Komunikasi. Raja Grafindo Persada.
Sarah, K. S., Hurriyati, R., & Hendrayati, H. (2021). Analisis Social Media Marketing Melalui Instagram Terhadap Keputusan Pembelian Pada Produk Clothing Linkswear. Jurnal Manajemen, 12(3), 397. https://doi.org/10.32832/jm-uika.v12i3.4877
Sendari, A. A. (2019). 10 Manfaat Media Sosial untuk Bisnis, Bantu Tingkatkan Reputasi. Liputan6.Com. https://hot.liputan6.com/read/4347879/10-manfaat-media-sosial-untuk-bisnis-bantu-tingkatkanreputasi
Sumarwan, U. (2011). Perilaku Konsumen. Ghalia Indonesia.
Swastha, B., & Irawan. (2009). Manajemen Pemasaran Modern. YKPN.
Umam. (2022). Pengertian Media Sosial, Sejarah, Fungsi, Jenis, Manfaat, dan Perkembangannya. Gramedia.Com. https://www.gramedia.com/literasi/pengertian-media-sosial/
Zunaidi, A. (2022). Living Hadith: Marketing Practices With The Principles Of Buying And Selling Cash Systems, Cash Tempo, And Credit. UNIVERSUM: Jurnal KeIslaman Dan Kebudayaan, 16.